Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Mind mapping technique and its implementation in an educational process

Proceeding
DOI: 10.21661/r-111849
Open Access
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
Author:
Kuznecova N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3627
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU SOSh 32
For citation:
Kuznecova N. V. (2016). Mind mapping technique and its implementation in an educational process. Education and science in the modern context, 102-105. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111849

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article analyzes the mind mapping technique, the possibility of using mental maps in the educational process, discussed the features and benefits of this tool in interactive forms of learning.

References

  1. 1. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен. – Минск: Попурри, 2003. – 304 с.
  2. 2. Воробьева В. Эффективное использование метода интеллект-карт на уроках: Методическое пособие. / В.М. Воробьева, Л.В. Чурикова, Л.Г. Будунова. – М.: ГБОУ «ТемоЦентр», 2013. – 44 с.
  3. 3. Мюллер Х. Составление ментальных карт. Метод генерации и структурирования идей / Х. Мюллер. – М.: Омега-Л, 2007. – 126 с.
  4. 4. Сазанова Л. Ментальные карты как средство обучения в вузе // Перспективы развития информационных технологий. – 2016. – №28. – С. 118–122.
  5. 5. Сидоров С. Возможности использования ментальных карт в процессе повышения квалификации учителей // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. – 2013. – Выпуск 1 (14). – С. 43–47.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.