Mind mapping technique and its implementation in an educational process
Proceeding
DOI: 10.21661/r-111849
Open Access


- Published in:
- VIII International applied research conference «Education and science in the modern context»
- Author:
- Kuznecova N. V. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 3627
- Published in:
- eLibrary.ru
1 MBOU SOSh 32
- APA
For citation:
Kuznecova N. V. (2016). Mind mapping technique and its implementation in an educational process. Education and science in the modern context, 102-105. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111849
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-111849
Abstract
The article analyzes the mind mapping technique, the possibility of using mental maps in the educational process, discussed the features and benefits of this tool in interactive forms of learning.
Keywords
References
- 1. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен. – Минск: Попурри, 2003. – 304 с.
- 2. Воробьева В. Эффективное использование метода интеллект-карт на уроках: Методическое пособие. / В.М. Воробьева, Л.В. Чурикова, Л.Г. Будунова. – М.: ГБОУ «ТемоЦентр», 2013. – 44 с.
- 3. Мюллер Х. Составление ментальных карт. Метод генерации и структурирования идей / Х. Мюллер. – М.: Омега-Л, 2007. – 126 с.
- 4. Сазанова Л. Ментальные карты как средство обучения в вузе // Перспективы развития информационных технологий. – 2016. – №28. – С. 118–122.
- 5. Сидоров С. Возможности использования ментальных карт в процессе повышения квалификации учителей // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. – 2013. – Выпуск 1 (14). – С. 43–47.
Comments(0)