Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Improvment of prophylactic work to prevent behaviour addictions among minors

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-111864
Open Access
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Author:
Mutallapova R. F. 1
Work direction:
Педагогика и психология
Rating:
Article accesses:
2433
1 FSBEI of HE "Bashkir State Pedagogical University named after M. Akmulla"
For citation:
Mutallapova R. F. (Jan 1, 1900). Improvment of prophylactic work to prevent behaviour addictions among minors. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111864

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article determines categoric device of behaviour addiction problem, methodics of diagnosing and its interpretation in the framework of carried research. Parents' help in case of behaviour addictions prevention among children is very actual.

References

  1. 1. Кон И.С. Психология ранней юности [Текст]. – М.: Просвещение, 2010
  2. 2. Короленко Ц.П. [Текст] Аддиктивное поведение. Общая характеристика и закономерности развития // Обозрение психиатрии и медицинской психологии имени В.М. Бехтерева. – 2013. – №1. – С. 8–15
  3. 3. Леонова Л.Г. Вопросы профилактики аддиктивного поведения в подростковом возрасте / Л.Г. Леонова, Н.Л. Бочкарева. –НГУ: Новосибирск, 2012.
  4. 4. Телепов М.Н. Интегрированный тест на выявление приверженности аддикции и аддиктивному поведению: Методические рекомендации / М.Н. Телепов, Н.Н. Телепова. – Самара: СФ ГБОУ ВПО МГПУ, 2014. – 29 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.