Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Fairy tale therapy as a correctional pedagogical process developing all the components of speech, activating psychological processes, activating moral qualities

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112118
Open Access
VII International applied research conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Petrunko O. V. 1
Work direction:
Педагогическая и коррекционная психология
Rating:
Article accesses:
2853
Published in:
eLibrary.ru
1 MBPEI Childhood Dvelopment Center – Kindergarden №21 "Elochka"
For citation:
Petrunko O. V. (2016). Fairy tale therapy as a correctional pedagogical process developing all the components of speech, activating psychological processes, activating moral qualities. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 259-261. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112118

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Проблема речевого развития подрастающего поколения всегда стояла очень остро, и этому аспекту педагогической деятельности уделялось и уделяется большое внимание. По мнению автора статьи, все психические процессы у ребёнка – память, внимание, воображение, мышление, целенаправленное поведение – развиваются при непосредственном участии речи.

References

  1. 1. Бобнева М.И. Социальные нормы и регуляция поведения. – М., 2009.
  2. 2. Буре С. Воспитание нравственных чувств у старших дошкольников. – М., 2010.
  3. 3. Лукошко сказок [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.lukoshko.net/
  4. 4. Дошкольное образование [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://edu.rin.ru/preschool/index.html
  5. 5. Дошкольники [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://doshkolniki.org/poleznye-ssylki.html
  6. 6. Зинкевич-Евстигнеева Т.Д.  Основы сказкотерапии (ч. 1) // Школьный психолог. – 2001. – №25. – С. 5–12.
  7. 7. Зинкевич-Евстигнеева Т.Д.  Практикум по сказкотерапии. – СПб.: Речь, 2013. – С. 7–11.
  8. 8. Шорыгина Т.А. Общительные сказки. – ТЦ Сфера, 2014.
  9. 9. Лопатина А. Сказы матушки Земли / А. Лопатина, М. Скребцова.
  10. 10. Заболотная Э. Сказки – подсказки / Э. Заболотная. – Феникс, 2012.
  11. 11. Светланова И.А. Сихологические игры для детей / И.А. Светланова. – Феникс, 2014.
  12. 12. Алябьева Е.А. Эмоциональные сказки / Е.А. Алябьева. – ТЦ Сфера, 2015.
  13. 13. Свистунова Е.В. Разноцветное детство. – Форум, 2012.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.