Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Alternative conceptions of creativity in a contemporary context

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112213
Open Access
X International students' applied research conference «Student science of the XXI century»
Creative commons logo
Published in:
X International students' applied research conference «Student science of the XXI century»
Author:
Egorova I. V. 1
Scientific adviser:
Sokalsky E. A.1
Work direction:
Психологические науки
Rating:
Article accesses:
1898
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kalmyk State University named after B. B. Gorodovikov"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматриваются альтернативные теории творческой деятельности, мало популярные, но не опровергнутые. Как частный случай проявления общего они имеют право на жизнь, на дальнейшее проведение исследований в условиях современности. Авторам представляется возможным через творческую деятельность частично решать проблему поиска смысла жизни.

References

  1. 1. Козлов В.В. Психология творчества. Свет, сумерки и темная ночь души [Текст] / В.В. Козлов. – М.: Гала-издательство, 2011. – 112 с.
  2. 2. Хаустова Н.М. Творчество как аспект духовного развития и воспитания личности в трудах С.Л. Франка [Текст] / Н.М. Хаустова // Вестник ПСТГУ: IV Педагогика. Психология. – 2013. – Вып. 3 (30). – С. 93–99.
  3. 3. Мэй Р. Экзистенциальная психология [Текст] / Р. Мэй. – М.: Апрель Пресс & Эксмо-Пресс, 2001. – 160 с.
  4. 4. Лейбин В. Словарь справочник по психоанализу [Текст] / В. Лейбин. – М.: АСТ Москва, 2010. – 957 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.