Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The development of rhythmic abilities among of secondary school age pupils

Research Article
DOI: 10.21661/r-112286
Open Access
Monthly international learned journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international learned journal «Interactive science»
Author:
Chaskina O. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3677
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 MBI PE "Chilldren and junior Center"
For citation:
Chaskina O. V. (2016). The development of rhythmic abilities among of secondary school age pupils. Interactive science, 46-48. https://doi.org/10.21661/r-112286

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

This article is aimed to examine the system of development of rhythmic abilities. It is also studied and analyzed systems of development of rhythmicity of Jacques Dalcroze, V.A. Griner. The definition of the concept «rhythm» is revealed.

References

  1. 1. Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей. – М.-Л.: Изд. АПН РСФСР, 1947. – 334 с.
  2. 2. Станиславский К.С. Собрание сочинений. – М.: Искусство, 1955. – Т. 3. – 508 с.
  3. 3. Лозовская Р.И. Музыка и танец: вопросы взаимодействия: Материалы всероссийской научно-практической конференции. – Майкоп, 2004. – 240 с.
  4. 4. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка. – 4-е изд., доп. – М.: Азбуковник, 1999. – 944 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.