Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Content of acmeological potential cognitive component

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112307
Open Access
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Author:
Balykova I. E. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3053
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Continuous Pedagogical Education of FSFEI of HPE "Katanov State University of Khakassia"
For citation:
Balykova I. E. (2016). Content of acmeological potential cognitive component. Scientific studies from theory to practice, 89-91. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112307

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article basing on consideration of the cognitive component of acmeologic potentioal in works of A. A. Zhigulin, E. A. Leontieva, S.M. Selezneva presents the author's vision of this component contents. The investigation results of future teachers' cognitive component formation are presented.

References

  1. 1. Балыкова И.Е. Акмеологический потенциал учителя как предмет психолого-педагогического анализа // Инновационная наука: международный научный журнал. – 2015. – №1–2. – С. 185–188.
  2. 2. Балыкова И.Е. К вопросу об актуальности педагогического сопровождения развития акмеологического потенциала будущих учителей // Сборник статей международной научно-практической конференции «Современные научные исследования: теоретический и практический аспект» (28 февраля 2016 г, г. Сызрань). В 2 ч. Ч.1 – Уфа: МЦИИ ОМЕГА САЙНС, 2016. – С. 165–168.
  3. 3. Балыкова И.Е. Содержание понятия «акмеологический потенциал будущего учителя» // Новая наука: от идеи к результату. Международное научное периодическое издание по итогам международной научно-практической конференции (29 февраля 2016 г., г. Сургут) / в 3 ч. Ч.2 – Стерлитамак: РИЦ АМИ, 2016. – С. 38–42.
  4. 4. Жигулин А.А. Акмеологический потенциал педагога как основа его профессионального самоопределения // Известия ПГПУ им. В.Г. Белинского. – 2012. – №28. – С. 1223–1225.
  5. 5. Кузнецов А.Г. Факторы развития акмеологического потенциала менеджера / А.Г. Кузнецов, С.М. Селезнева // Журнал Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Психология. – 2012. – №45 (304). – С. 12–19.
  6. 6. Леонтьева Е.А. Технология повышения уровня развития акмеологического потенциала будущего учителя: Дис. … канд. пед. наук. – Тольятти, 2012.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.