Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Педагогическое сопровождение гендерного самоопределения младших школьников как средство формирования семейных ценностей в условиях внедрения ФГОС

Proceeding
VIII International Research-to-practice conference «Modern education development theory techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Modern education development theory techniques and practice»
Authors:
Poluektova N. V. 1 , Komarovskikh E. A. 1
Work direction:
Воспитание как приоритетная задача современного образования
Rating:
Article accesses:
2041
Published in:
eLibrary.ru
1 МКОУ «СОШ с УИОП им. В.И. Десяткова»
For citation:
Poluektova N. V., & Komarovskikh E. A. (2016). Педагогическое сопровождение гендерного самоопределения младших школьников как средство формирования семейных ценностей в условиях внедрения ФГОС. Modern education development theory techniques and practice, 143-147. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article presented the experience of organization of work on formation of family values in the younger students through the integration of the author's program of the analysis of gender self-determination of Junior schoolchildren "Beauty. Masculinity. Femininity" in the learning process.

References

  1. 1. Ерофеева Н.Ю. Гендерная педагогика: Учебное пособие [Текст] / Н.Ю. Ерофеева. – Ижевск: ERGO, 2010.
  2. 2. Есипов Б.П. Самостоятельная работа учащихся на уроках [Текст] / Б.П. Есипов. – М., 1961.
  3. 3. Малова Т.В. Эстетизация полоролевого воспитания детей старшего дошкольного возраста посредством изобразительного искусства [Текст] / Т.В. Малова. – Киров: Изд-во ВятГГУ, 2006.
  4. 4. Менчинская Н.А. Проблемы обучения, воспитания и психического развития ребёнка [Текст] / Н.А. Менчинская. – М.: Институт практической психологии, 1998.
  5. 5. Круговых Н.В. Через уроки чтения – к воспитанию и развитию // Начальная школа. – 2000. – №6.
  6. 6. Кудина Г.Н. Основные принципы и методы экспериментального курса «Литература как предмет эстетического цикла» / Г.Н. Кудина, З.Н. Новлянская // Начальная школа. – 1999. – №7.
  7. 7. Леонтьев А.А. Чтение как понимание // Язык и речевая деятельность в общей и педагогической психологии / Моск. псих.-соц. ин-т. – М., 2001.
  8. 8. Мерзляков И.Б. Урок чтения в 3 классе // Начальная школа плюс До и После. – 2002. – №6.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.