Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Active forms of teaching on literature lessons

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113019
Open Access
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Murzina M.V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
2493
Published in:
eLibrary.ru
1 MAEI "Comprehensive school №14"
For citation:
Murzina M. V. (2016). Active forms of teaching on literature lessons. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 95-98. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113019

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In the article the author describes his own pedagogical experience on the present theme, gives theoretical clauses on playing technologies and their application during lessons to provoke interest to subject.

References

  1. 1. Гладкая Л.П. Приглашаем к путешествию (Тверской кабинет А.С. Пушкина) // Литература в школе. – №2. – 1993.
  2. 2. Глушенко Е.Л. Картина и иллюстрация на уроках литературы. – М.: Просвещение, 1985.
  3. 3. Дмитриева Н.О. Изображение и слово. – М., 1962.
  4. 4. Дьяченко О.М. Воображение дошкольника. – М., 1991.
  5. 5. Кутузов А.Г. Как войти в мир литературы.
  6. 6. Литература в школе. – №1//96; №1//89; №5//96; №6//96; №1//97; №2//97.
  7. 7. Пигарев К.В. Русская литература и изобразительное искусство. Очерки о русском пейзаже. – М., 1972.
  8. 8. Шапошкинова В.В. Открой мне глубокую тайну твою… – М., 1998.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.