Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Application of non-standard methods in the teaching foreign languages in modern school

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113253
Open Access
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Creative commons logo
Published in:
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Author:
Bagarad L. A. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
3155
Published in:
eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
For citation:
Bagarad L. A. (2016). Application of non-standard methods in the teaching foreign languages in modern school. Scientific community of students, 12-14. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113253

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Phenomenality and multidimensional nature of non-standard lesson phenomenon, its limitless possibilities when teaching a foreign language at school, its great potential for developing different facets of human nature, organizaton of a creative space for personal development and many other things have led to the fact that teaching science drew attention on creative discoveries of teachers-practitioners. This article presents an analysis of the phenomenon of non-standard lesson in the context of foreign language teaching.

References

  1. 1. Гальскова И.Д. Современная методика обучения иностранному языку: Пособие для учителей. – М.: АРКТИ, 2003. – С. 190.
  2. 2. Коновалова Л.В. Средства повышения эффективности урока // Иностранные языки в школе: Научно-методический журнал. – 1990. – №4. – С. 61–66.
  3. 3. Петренко М.А. Генезис диалогического подхода в науке и образовании // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2008. – №81. – С. 242–251.
  4. 4. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. – 2014. – №4 (21). – С. 46–56.
  5. 5. Петренко М.А. Развитие творческой активности личности в социокультурной образовательной интерактивной среде вуза: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 140 с.
  6. 6. Петренко М.А. Педагогическая интеракция как средство формирования эмоционального интеллекта в высшем образовании // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2016. – №4. – С. 81–87.
  7. 7. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности личности на самоорганизационной основе // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2008. – №5. – С. 68–73.
  8. 8. Петренко М.А. Духовный контекст совместного творческого мышления // Культура. Наука. Интеграция. – 2010. – №1 (9). – С. 43–46.
  9. 9. Петренко М.А. Теория педагогической интеракции: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 168 с.
  10. 10. Петренко М.А. Культурно-исторические модели интеракции в образовании / М.А. Петренко // Академический вестник Института образования взрослых Российской академии образования. Человек и образование. – 2009. – №3 (20). – С. 107–113.
  11. 11. Петренко М.А. Интерактивный подход как фактор развития самоорганизации в образовании в глобальном мире // European Social Science Journal. – 2011. – №12 (15). – С. 12.
  12. 12. Петренко М.А. Формирование эмоционального интеллекта будущего специалиста средствами педагогической интеракции.
  13. 13. Конференциум АСОУ: Сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. – 2015. – №2. – С. 788–796.
  14. 14. Petrenko M.A. Theoretic bases of pedagogical interaction. Procedia // Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Т. 214. – С. 407–413.
  15. 15. Petrenko M.A. The developmental interactive technology of students' creative activity // Open Science Journal of Education. – 2015. – №3. – С. 43–47.
  16. 16. Petrenko M.A. The professional consciousness development model // Open Science Journal of Education. – 2014. – Т. 2. – №6. – С. 66–72.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.