Application of non-standard methods in the teaching foreign languages in modern school
Proceeding
DOI: 10.21661/r-113253
Open Access


- Published in:
- XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
- Author:
- Bagarad L. A. 1
- Work direction:
- Педагогические науки
- Rating:
- Article accesses:
- 3155
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
- APA
For citation:
Bagarad L. A. (2016). Application of non-standard methods in the teaching foreign languages in modern school. Scientific community of students, 12-14. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113253
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-113253
Abstract
Phenomenality and multidimensional nature of non-standard lesson phenomenon, its limitless possibilities when teaching a foreign language at school, its great potential for developing different facets of human nature, organizaton of a creative space for personal development and many other things have led to the fact that teaching science drew attention on creative discoveries of teachers-practitioners. This article presents an analysis of the phenomenon of non-standard lesson in the context of foreign language teaching.
Keywords
References
- 1. Гальскова И.Д. Современная методика обучения иностранному языку: Пособие для учителей. – М.: АРКТИ, 2003. – С. 190.
- 2. Коновалова Л.В. Средства повышения эффективности урока // Иностранные языки в школе: Научно-методический журнал. – 1990. – №4. – С. 61–66.
- 3. Петренко М.А. Генезис диалогического подхода в науке и образовании // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2008. – №81. – С. 242–251.
- 4. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. – 2014. – №4 (21). – С. 46–56.
- 5. Петренко М.А. Развитие творческой активности личности в социокультурной образовательной интерактивной среде вуза: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 140 с.
- 6. Петренко М.А. Педагогическая интеракция как средство формирования эмоционального интеллекта в высшем образовании // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2016. – №4. – С. 81–87.
- 7. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности личности на самоорганизационной основе // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. – 2008. – №5. – С. 68–73.
- 8. Петренко М.А. Духовный контекст совместного творческого мышления // Культура. Наука. Интеграция. – 2010. – №1 (9). – С. 43–46.
- 9. Петренко М.А. Теория педагогической интеракции: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 168 с.
- 10. Петренко М.А. Культурно-исторические модели интеракции в образовании / М.А. Петренко // Академический вестник Института образования взрослых Российской академии образования. Человек и образование. – 2009. – №3 (20). – С. 107–113.
- 11. Петренко М.А. Интерактивный подход как фактор развития самоорганизации в образовании в глобальном мире // European Social Science Journal. – 2011. – №12 (15). – С. 12.
- 12. Петренко М.А. Формирование эмоционального интеллекта будущего специалиста средствами педагогической интеракции.
- 13. Конференциум АСОУ: Сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. – 2015. – №2. – С. 788–796.
- 14. Petrenko M.A. Theoretic bases of pedagogical interaction. Procedia // Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Т. 214. – С. 407–413.
- 15. Petrenko M.A. The developmental interactive technology of students' creative activity // Open Science Journal of Education. – 2015. – №3. – С. 43–47.
- 16. Petrenko M.A. The professional consciousness development model // Open Science Journal of Education. – 2014. – Т. 2. – №6. – С. 66–72.
Comments(0)