Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Playing activity during foreign language lessons

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113576
Open Access
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Creative commons logo
Published in:
XII International Research-to-practice conference «Scientific community of students»
Author:
Dovgaleva K.S. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2518
Published in:
eLibrary.ru
1 Philology, journalism and intercultural communication institute FSAEI of HE "Southern Federal University"
For citation:
Dovgaleva K. S. (2016). Playing activity during foreign language lessons. Scientific community of students, 31-33. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113576

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Game activity takes an honorable place in the arsenal of foreign languages teachers. Playing activity application is aimed at the development of all necessary skills for high-grade communication. The analysis of lesson conducted in this study shows us that the technique of the game helps to make the learning process more interesting and memorable and the information studied - more accessible and understandable for each student.

References

  1. 1. Менджерицкая Д.В. Воспитателю о детской игре: Пособие для воспитателей детского сада. – М.: Просвещение, 1982. – 128 с.
  2. 2. Петренко М.А. Теория педагогической интеракции: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 168 с.
  3. 3. Петренко М.А. Генезис диалогического подхода в науке и образовании // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2008. – №81. – С. 242–251.
  4. 4. Петренко М.А. Культурно-исторические модели интеракции в образовании / М.А. Петренко // Академический вестник Института образования взрослых Российской академии образования. Человек и образование. – 2009. – №3 (20). – С. 107–113.
  5. 5. Петренко М.А. Интерактивная технология развития творческой активности / М.А. Петренко // Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров. – 2014. – №4 (21). – С. 46–56.
  6. 6. Петренко М.А. Развитие творческой активности личности в условиях педагогической интеракции // Культура. Наука. Интеграция. – 2009. – №3–4. – С. 36–42.
  7. 7. Петренко М.А. Интерактивный подход как фактор развития самоорганизации в образовании в глобальном мире // European Social Science Journal. – 2011. – №12 (15). – С. 12.
  8. 8. Петренко М.А. Развитие творческой активности личности в социокультурной образовательной интерактивной среде вуза: Монография. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2009. – 140 с.
  9. 9. Петренко М.А. Технология работы с текстами культуры в процессе педагогической интеракции: Материалы IV Международного педагогического форума. Воспитание гражданина, человека культуры и нравственности -основа социальной технологии развития современной России. – Т. 1. – Ростов н/Д, 2012.
  10. 10. Стронин М.Ф. Обучающие игры на уроке английского языка (из опыта работы). – М.: Просвещение, 1984. – 112 с.
  11. 11. Урляпова Н.С. Урок французского языка с использованием игровых технологий [Электронный ресурс] Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/592043/ (дата обращения: 26.09.2016).
  12. 12. Petrenko M.A. Theoretic bases of pedagogical interaction // Procedia-Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Т. 214. – С. 407–413.
  13. 13. Petrenko M.A. The developmental interactive technology of students' creative activity // Open Science Journal of Education. – 2015. – №3. – С. 43–47.
  14. 14. Petrenko M.A. Pedagogical strategy of the interactive approach in the age of globalization // SWorldJournal. – 2013. – Т. J11305. – №5. – С. 406–415.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.