Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Использование информационных технологий в образовательном процессе

Proceeding
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Authors:
Filippova A. A. 1 , Eliseeva V. V. 1 , Miroshnichenko A. A. 1
Work direction:
Технические средства обучения
Rating:
Article accesses:
2833
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Filippova A. A., Eliseeva V. V., & Miroshnichenko A. A. (2016). Использование информационных технологий в образовательном процессе. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 330-331. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается роль информационных технологий в образовательном процессе. Авторы подчеркивают актуальность использования ИТ в практике педагога.

References

  1. 1. Андресен Бент Б. Мультимедиа в образовании: Специальный учебный курс // Информационные технологии в образовании. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Дрофа, 2007. – 224 с.
  2. 2. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования [Текст]: Учебное пособие для студентов пед. вузов / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е. Петров; под ред. Е.С. Полат. – М.: Академия, 2003. – 272 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.