Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Modern information culture and challange of students' mosaic thinking

Proceeding
DOI: 10.21661/r-114184
Open Access
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Fedorycheva Yu.Yu. 1
Work direction:
Общая педагогика, история педагогики и образования
Rating:
Article accesses:
3379
Published in:
eLibrary.ru
1 MBGI "SGS No55 with EECS"
For citation:
Fedorycheva Y. Y. (2016). Modern information culture and challange of students' mosaic thinking. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 41-43. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-114184

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Данная статья содержит результаты исследования причин и закономерности формирования «клипового мышления» у учащихся различных возрастных групп. Автором предлагаются пути повышения эффективности обучения через развитие понятийного мышления.

References

  1. 1. Фельдман H.А. Клиповое мышление. Русский информационно-познавательный ресурс «Русколань» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.ruskolan.xpomo.com/tolpa/klip.htm
  2. 2. Азаренок Н.В. Клиповое сознание и его влияние на психологию человека в современном мире. – Изд-во «Институт психологии РАН», 2009. – С. 110–112.
  3. 3. Тоффлер Э. Шок будущего / Пер. с англ. – М.: АСТ, 2002. – 557 с.
  4. 4. Фрумкин К.Г. Клиповое мышление и судьба линейного текста // Топос, литературно-философский журнал, 23/09/2010 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.topos.ru/article/7371
  5. 5. Абраменкова В. Дети и телевизионный экран / В. Абраменкова, А. Богатырева // Воспитание школьников. – 2009. – №6. – С. 28–31.
  6. 6. Гураль С.К. Язык и мышление. Феномен «сложного» мышления // Язык и культура. – 2008. – №3. – С. 5–12.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.