Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Проблема внедрения инклюзивного образования для детей с ограниченными возможностями

Proceeding
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Authors:
Nevidimova V. M. 1 , Volkodav T.V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2144
Published in:
eLibrary.ru
1 FSFEI of HE "Kuban State University"
For citation:
Nevidimova V. M., & Volkodav T. V. (2016). Проблема внедрения инклюзивного образования для детей с ограниченными возможностями. Scientific studies: from theory to practice, 1(4 (10)), 157-160. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Данная статья посвящена вопросам инклюзивной педагогики на примере исследования, проведенного в Нигерии. Предпринята попытка выявить способы оптимизации образовательного процесса для детей с ограниченными возможностями из кочевых племен в условиях социально-экономического кризиса. Представлен анализ методов обучения, направленных на более результативное и плодотворное развитие детей.

References

  1. 1. Adelowo T.O. Education and human development of the special needs child: A global view. In T.C. Obani (ed). Teaching pupils with special educational needs in the regular UBE classroom. Ibadan: Olube printers 1–36. – 2006.
  2. 2. Bernard Van Leer Foundation. Newsletter. – №58. – 1990.
  3. 3. Obani T.C. Special education and special educational needs. In T.C. Obani (ed). Teaching pupils with special educational needs in the regular UBE classroom. Ibadan: Oluben printers 37 66. – 2006
  4. 4. Sylvester Mwandar Yakwal, Juliana RotkangmwaBodang, Ruth Guyit. –2015 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.academia.edu/28652644/The_Contemporary_Socio-Economic_Crisis_Situation_and_the_Implementation_of_Inclusive_Education_for_Nomadic_Children_with_Disabilities_in_Nigeria_Implications_for_Guidance_and_Counselling
  5. 5. Yakwal S.M. Enhancing active learning for the visually impaired in the Nigerian basic education programme. Journal of childhood and Primary Education 5(1) 41–49. – 2008.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.