Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pedagogical experiment: key aspects of organization and accordance with goal results of scientific research

Proceeding
DOI: 10.21661/r-114465
Open Access
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
5th International research and practice conference «Scientific studies: from theory to practice». Volume 1
Author:
Nabiev V.Sh. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3184
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "I.N. Ulyanov Ulyanovsk State Pedagogical University"
For citation:
Nabiev V. S. (2016). Pedagogical experiment: key aspects of organization and accordance with goal results of scientific research. Scientific studies: from theory to practice, 1(4 (10)), 154-156. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-114465

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with stages and conditions of pedagogical experiment in the context of semantic predeterminacies of objectives and content of scientific activity, as well as factors of successful research of competence formation processes while educating BE students.

Acknowledgments

Исследование выполнено при финансовой поддержке РГНФ и администрации Ульяновской области. Проект «Теория образовательного потенциала и оценка учебных достижений обучающихся в вузе (на примере подготовки бакалавров по направлению 050100 – Педагогическое образование)» №15–16–73003.

References

  1. 1. Гальперин П.Я. Лекции по психологии. Учебное издание / П.Я. Гальперин. – 4-е изд. – М.: АСТ: КДУ, 2007. – 400 с.
  2. 2. Капица С. Парадоксы роста: Законы развития человечества / С. Капица. – М.: Альпина нон-фикшн, 2010. – 192 с.
  3. 3. Краткий философский словарь / А.П. Алексеев, Г.Г. Васильев [и др.]; под ред. А.П. Алексеева. – 2-е изд, перераб. и доп. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2007. – 496 с.
  4. 4. Набиев В.Ш. Смысловые интерпретации целей освоения основных образовательных программ бакалавриата / Поволжский педагогический поиск. – 2014. – №4 (10). – С. 114–117.
  5. 5. Сенько Ю.В. Педагогика понимания: Учеб. пособие / Ю.В. Сенько, М.Н. Фроловская. – М.: Дрофа, 2007. – 189 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.