Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Концепт «Таврида»: лингвокультурный аспект

Proceeding
3rd International research and practical conference «Scientific and educational system: future development». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
3rd International research and practical conference «Scientific and educational system: future development». Volume 2
Author:
Sachuk E. M. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
1828
Published in:
eLibrary.ru
1 Humanities and Education Science Academy (a branch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University", Yalta
For citation:
Sachuk E. M. (2016). Концепт «Таврида»: лингвокультурный аспект. Scientific and educational system: future development, 2, 62-64. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются концепты «Таврида» и «Крым» на материале поэзии XVIII века. Автором раскрыто понятие «концепт».

References

  1. 1. Кирнозе З. Межкультурная коммуникация. От системного подхода к синергетической парадигме: Учебное пособие / З. Кирнозе, В. Зусман. – М.: Флинта, 2015. – 344 с.
  2. 2. Лихачев Д. С. Концептосфера русского языка / Д.С. Лихачев // От теории словесности к структуре текста: Антология. – М.: Academia, 2011. – 374 с.
  3. 3. Овчинников В.Д. Борьба за Крым. XVIII век / В.Д. Овчинников. – М.: Русский мир, 2015. – 368 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.