Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The voice-training specific features for future music teachers in university

Proceeding
DOI: 10.21661/r-114572
Open Access
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Kurtieva E.M. 1
Work direction:
Педагогика высшей профессиональной школы
Rating:
Article accesses:
2834
Published in:
eLibrary.ru
1 Kh. Dosmukhamedov Atyrau State University
For citation:
Kurtieva E. M. (2016). The voice-training specific features for future music teachers in university. Upbringing and education: theory, methods and practice, 273-278. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-114572

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

"The most important task" of the vocalist teacher at the university is the successful admission of the student - the future teacher of music, to music culture through singing. An important aspect in the formation of vocal skills - is knowledge of theoretical, methodological and practical work with different voices including children's voices.

References

  1. 1. Коменский Ян Амос (1592–1660). Великая дидактика (избранные главы).
  2. 2. Халабузарь П.В. Методика музыкального воспитания / П.В. Халабузарь, В. Попов, Н. Добровольская. – М., 1989. – С. 61.
  3. 3. Назаренко И. Искусство пения. – М.: Музыка,1968. – С. 515.
  4. 4. Мазурин К. Методология пения. Т. 1. – М.: Музыка, 1902. – С. 279.
  5. 5. Варламов А.Е. Полная школа пения. В 3 ч. / А. Варламов. – М., 1953.
  6. 6. Варламов А.Е. Полная школа пения. Т. 1. – СПб., 1840.
  7. 7. Камилло Эверарди (1825–1899) – итальянец по происхождению, певец и педагог-вокалист, свыше 40 лет жил в России. Преподаватель Петербургской, Киевской и Московской консерватории / П.В. Халабузарь, В. Попов, Н. Добровольская // Методика музыкального воспитания. – М., 1989. – С. 72.
  8. 8. Зарин Д.М. Методика школьного хорового пения. – М., 1907.
  9. 9. Куренкова И.В. Методы развития вокальных возможностей начинающих певцов в детском хоре.
  10. 10. Стулова Г.П. Развитие детского голоса в процессе обучения пению / Г.П. Стулова. – М., 1992. – С. 16.
  11. 11. Прянишников И.П. Советы обучающимся пению / Под ред. И. Назаренко; И.П. Прянишников. – М., 1958. – С. 42.
  12. 12. Багадуров В.А. Воспитание и охрана детского голоса: Сб. статей / В.А. Багадуров. – М., 1953.
  13. 13. Багадуров В. Очерки по истории вокальной методологии / Б.В. Асафьев. – М., 1932. – Ч. 2; М., 1937. – Вып. 1. – Ч. 3.
  14. 14. Асафьев Б.В. М.И. Глинка / Б.В. Асафьев. – Л., 1978.
  15. 15. Барсов Ю.А. Вокально-исполнительские и педагогические принципы М.И. Глинки / Ю.А. Барсов. – Л., 1968.
  16. 16. Большая Советская энциклопедия. Т. 18 / Гл. ред. А.М. Прохоров. – М.: Советская энциклопедия, 1974. – С. 217.
  17. 17. Левитов Н.Д. Детская и педагогическая психология / Н.Д. Левитов. – М.: Просвещение, 1960. – 478 с.
  18. 18. Левидов И.И. Охрана и культура детского голоса / И.И. Левидов. – Л. – М., 1939.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.