Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Становление личности ребенка через нетрадиционные техники рисования

Proceeding
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
8th International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Piskalova I. I. 1 , Simonova T. G. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
2161
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Sredniaia obshcheobrazovatel'naia Monakovskaia shkola"
For citation:
Piskalova I. I., & Simonova T. G. (2016). Становление личности ребенка через нетрадиционные техники рисования. Upbringing and education: theory, methods and practice, 170-172. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Становление успешной личности ребенка – одна из задач современного общества. В статье авторы предлагают интересные и доступные способы ее достижения.

References

  1. 1. Альтшуллер Г.С. Использование нетрадиционных техник рисования в изобразительной деятельности // Работа с дошкольниками. – 2007. – №6.
  2. 2. Ильина А. Рисование нетрадиционными способами // Дошкольное воспитание. – 2004. – №2.
  3. 3. Субботина Л. Развитие воображения у детей. – Ярославль, 1998.
  4. 4. Цквитария Т. Нетрадиционные техники рисования. – М.: Сфера, 2011. – 128 с.
  5. 5. Шклярова М. Рисуйте в нетрадиционной технике // Дошкольное воспитание. – 1995. – №11. – С. 6–8.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.