Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Models of consumer behavior of households depending on the income level

Research Article
DOI: 10.21661/r-114952
Open Access
International academic journal «Science in figures»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Science in figures»
Author:
Melnikova A.S. 1
Work direction:
[08.00.00] Экономические науки
Rating:
Article accesses:
3455
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FSBEI of HE "Ural State University of Economics"
For citation:
Melnikova A. S. (2016). Models of consumer behavior of households depending on the income level. Science in figures, 61-63. https://doi.org/10.21661/r-114952

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 364.122.2

Abstract

The consumer behavior of households is defined by a complex of internal and external factors: income of the population, motives and incentives of behavior, behavioral norms and personal preferences. As the example of structure analysis of the income and expenses of households of Sverdlovsk region during research models of consumer behavior of households are allocated, characteristics and structure of the population depending on their welfare are allocated. Author's approach allows forecasting of the consumer market, proceeding from the socio-economic factors forming the level of the population income in the region.

References

  1. 1. Воронов В.В. Доход как фактор потребительского поведения домохозяйств в Латвии / В.В. Воронов, В.Д. Краско // Социосфера. – 2011. – №1. –  С. 86–92.
  2. 2. Иванова Н.А. Формирование домохозяйства рыночного типа в трансформационной экономике / Н.А. Иванова // Вестник Оренбургского государственного университета. – 2010. – №114. – С. 25–29.
  3. 3. Мельникова А.С. Методические подходы к формированию моделей потребительского поведения домохозяйств в зависимости от уровня доходов населения региона // Труды Карельского научного центра РАН: Регион: Экономика и управление. – Петрозаводск: КарНЦ РАН, 2015. – С. 58–62.
  4. 4. Россинская Г.М. Потребительское поведение домохозяйства в условиях трансформации российского общества // Вестник Уфимского государственного авиационного технического университета. – 2009. – Т. 12. – №3. – С. 22–36.
  5. 5. Росстат: Стат. сб. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gks.ru (дата обращения: 15.11.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.