Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Didactic game as a mean of learning activity activation for elementary school children

Proceeding
DOI: 10.21661/r-115385
Open Access
6th International Research and Practical Conference «Priority directions of scienceand education development». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
6th International Research and Practical Conference «Priority directions of scienceand education development». Volume 1
Authors:
Khazykova T. S. 1 , Simkaeva Ts.S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3681
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kalmyk State University named after B. B. Gorodovikov"
For citation:
Khazykova T. S., & Simkaeva T. S. (2016). Didactic game as a mean of learning activity activation for elementary school children. Priority directions of scienceand education development, 1(4 (11)), 248-252. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-115385

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данном исследовании авторы исследовали теоретические основы дидактической игры. Основной акцент направлен на активизацию учебной деятельности младших школьников. Феномен дидактической игры сложен и многообразен и является объектом изучения.

References

  1. 1. Вергелес Г.И. Дидактические основы формирования учебной деятельности младших школьников: Дис. ... д-ра пед. наук. – Ленинград, 1990.
  2. 2. Выготский Л.С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка / Л.С. Выготский. – М.: 1966. – 541 с.
  3. 3. Крайник В.Л. Формирование культуры учебной деятельности будущего педагога: Дис. ... д-ра. пед. наук. – Барнаул, 2008.
  4. 4. Кузьменко Н.С. Формирование универсальных действий у первоклассников в период обучения грамоте / Н.С. Кузьменко // Начальная школа. – 2015. – №8. – С. 37.
  5. 5. Лэндрет Г.Л. Игровая терапия: Искусство отношений / Г.Л. Лэндрет. – М.: 1994. – С. 47.
  6. 6. Пидкасистый П.И. Педагогика: Учебник для студентов пед. учебных заведений. – М.: Педагогическое общество России, 2006.
  7. 7. Селецкая Е.Э. Дидактические игры как средство активизации познавательной деятельности школьника. Автореф. дисс. ... канд. пед. наук. – Л.: 1984. – 19 с.
  8. 8. Хлебникова А.А. Развитие логического мышления на уроках математики / А.А. Хлебникова // Начальная школа. – 2015. – №4. – С.53–56.
  9. 9. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды / Д.Б. Эльконин. – М.: Педагогика, 1989. – 322 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.