Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Внутрисемейные проблемы как фактор формирования безнадзорности младших подростков

Proceeding
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Faber I. V. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
1833
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
For citation:
Faber I. V. (2016). Внутрисемейные проблемы как фактор формирования безнадзорности младших подростков. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 59-61. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The paper discusses concepts such as neglect, given the characteristics of younger teenagers, analyzed several approaches to the problem of teenage crisis.

References

  1. 1. Федеральный закон от 24.06.1999 № 120-ФЗ (ред. от 03.07.2016) «Об основах системы профилактики безнадзорности и правонарушений несовершеннолетних» (с изм. и доп., вступ. в силу с 15.07.2016).
  2. 2. Подросток и улица: стратегия профилактики безнадзорности: Учебное пособие / Под общ. ред. проф. С.А. Расчетиной. – СПб: Изд-во Буковского, 2005. – с. 244.
  3. 3. Овчарова Р.В. Практическая психология образования: Учеб. пособие. – 2001. – С. 210.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.