Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Функциональная диагностика студенток на начальном этапе обучения в вузе

Proceeding
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Authors:
Mishchenko I. V. 1 , Sharenkova L. A. 2
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
1683
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
2 FSFEI of HE "Northern State Medical University"
For citation:
Mishchenko I. V., & Sharenkova L. A. (2016). Функциональная диагностика студенток на начальном этапе обучения в вузе. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 309-311. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to the assessment of the functional state of students in the initial stage of training at the university. With an increase in motor activity, properly selected means and methods of physical training increases the functional capacity of an organism that has a positive effect on learning activities.

References

  1. 1. Виленский М.Я. Основные сущностные характеристики педагогической технологии формирования физической культуры личности / М.Я. Виленский // Теория и практика физической культуры. – 2001. – №3. – С. 10–13.
  2. 2. Гудков А.Б. Внешнее дыхание человека на Европейском Севере / А.Б. Гудков, О.Н. Попова. – Архангельск: Изд. центр СГМУ. – 2009. – 239 с.
  3. 3. Дубровский В.И. Спортивная медицина. – 3-е изд., доп. – М.: Гуманитар. Изд. Центр Владос, 2005. – 145 с.
  4. 4. Ильинич В.М. О взаимосвязи общей и профессионально-прикладной физической подготовки в процессе физического воспитания студентов / В.М. Ильинич // Теория и практика физической культуры. – 1979. – №10. – С. 37–38.
  5. 5. Казин Э.М. Комплексное лон-гитудинальное исследование особенностей физического и психофизиологического развития учащихся на этапах детского, подросткового и юношеского периодов онтогенеза / Э.М. Казин, Н.Г. Блинова, Т.В. Душенина, А.Р. Галеев // Физиология человека. – 2003. – Т. 29. – №1. – С. 70–76.
  6. 6. Матюхин В.А. Физиология перемещений человека и вахтовый метод / В.А. Матюхин, С.Г. Кривощеков, Д.В. Дёмин. – Новосибирск: Наука, 1986. – 196 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.