Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности развития одаренных детей

Proceeding
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Tolstosheeva K. N. 1
Scientific adviser:
Lashchenko N. D.2
Work direction:
Теория и методика дошкольного образования
Rating:
Article accesses:
2233
Published in:
eLibrary.ru
1 МБДОУ Д/С КВ №86 «Радость»
2 FSAEI of HE "Belgorod State National Research University"
For citation:
Tolstosheeva K. N. (2016). Особенности развития одаренных детей. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 260-264. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Music is a powerful tool for the comprehensive development of the child, forming his spiritual world. Due to the peculiarities of music as a form of art, it plays a very special role in child development. Music broadens its horizons, enriches the senses, evokes joyful emotions, teaches the proper attitude toward the world.

References

  1. 1. Анисимов В.П. Диагностика музыкальных способностей / В.П. Анисимов. – М., 2004. – 283 с.
  2. 2. Зацепина М.Б. Реализация программы воспитания и обучения в детском саду / М.Б. Зацепина // Музыкальный руководитель. – 2007. – №8.
  3. 3. Михайлова М.А. Развитие музыкальных способностей детей / М.А. Михайлова. – М., 2005. – 82 с.
  4. 4. Пронина А. Преодоление, познание, гармония / А. Пронина // Дошкольное воспитание. – 2010. – №10. – С. 2–3.
  5. 5. Скоролупова О. Образовательные области основной общеобразовательной программы дошкольного образования и их интеграция / О. Скоролупова, Н. Федина // Дошкольное воспитание. – 2010. – №7. – С. 4.
  6. 6. Одаренные дети: особенности психического развития [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.child-psy.ru/ngkids/295.html (дата обращения: 09.12.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.