Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Morbidity and disability of 15–17-year-old adolescents in Russia

Research Article
DOI: 10.21661/r-115977
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Boyko Yu.P. 1 , Lavrova D.I. 1
Work direction:
Медицина
Rating:
Article accesses:
3490
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FGBOU DPO "Rossiiskaia meditsinskaia akademiia nepreryvnogo professional'nogo obrazovaniia" Ministerstva zdravookhraneniia Rossiiskoi Federatsii
For citation:
Boyko Y. P., & Lavrova J. I. (2017). Morbidity and disability of 15–17-year-old adolescents in Russia. Interactive science, 33-35. https://doi.org/10.21661/r-115977

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 61

Abstract

The article describes an analysis of adolescent primary morbidity during 2005–2014, which shows an increase in morbidity rates in almost each disease entity and the dynamic of primary decreasing adolescent disability during 2014–2015.

References

  1. 1. Баранов А.А. Заболеваемость детского населения России / А.А. Баранов, В.Ю. Альбицкий, А.А. Модестова [и др.]. – М.: ПедиатрЪ, 2013. – 280 с.
  2. 2. Ермолаев Д.О. Инвалидность детей и подростков как медико-социальная проблема / Д.О. Ермолаев, Е.В. Хазова, Ю.Н. Ермолаева, С.С. Красовский // Фундаментальные исследования. – 2007. – №10 – С. 114–114.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.