Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Adaptation to frustration situations by young schoolchildren with musculoskeletal disorders

Research Article
DOI: 10.21661/r-116375
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Voskanova I.S. 1
Scientific adviser:
Shutenko E.N.2
Work direction:
[19.00.00] Психологические науки
Rating:
Article accesses:
2635
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Pedagogical Institute FSAEI of HE “Belgorod State National Research University”
2 FSAEI of HE "Belgorod State National Research University"
For citation:
Voskanova I. S. (2017). Adaptation to frustration situations by young schoolchildren with musculoskeletal disorders. Humanitarian, 51-54. https://doi.org/10.21661/r-116375

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 1

Abstract

The article deals with the results of research of frustration, happened to young schoolchildren with musculoskeletal disorders, their main ways to respond to difficult situations in life, their adaptation in society, the relations between anxiety and frustration, and the comparison of research findings between normal children frustration and frustration of children with musculoskeletal disorders.

References

  1. 1. Гурова Е.В. Диагностика психического развития детей: Учебно-методическое пособие к курсу «Возрастная психология» [Текст] / Е.В. Гурова, Н.Ф. Шляхта, Н.Н. Седова. – М.: Институт молодежи, 1992.
  2. 2. Лебединский В.В. Нарушение психического развития у детей [Текст] / В.В. Лебединский. – М.: Просвещение, 1985. – 104 с.
  3. 3. Люшер М. Цветовой тест Люшера [Текст] / М. Люшер. – М.: Эксмо, 2002.
  4. 4. Тест Розенцвейга. Методика рисуночной фрустрации (модификация Н.В. Тарабриной) [Текст] // Диагностика эмоционально-нравственного развития / Под ред. И.Б. Дерманова. – СПб.: 2002. – С. 150–172.
  5. 5. Шутенко Е.Н. Психолого-педагогические условия построения доступной образовательной среды для детей с ограниченными возможностями [Текст] / А.И. Шутенко, Е.Н. Шутенко // Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал). – 2015. – №9 (53). – С. 776–788.
  6. 6. Шутенко Е.Н. Содержание и роль образовательных компетенций в социальной интеграции детей с ограниченными возможностями развития [Текст] / Е.Н. Шутенко // PEM: Psychology. Educology. Medicine. – 2015. – №3. – С. 1–8.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.