Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Teenagers’ engaging to sports as a psychological and pedagogical issue

Research Article
DOI: 10.21661/r-116847
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Shamaeva G.I. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
3286
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 SFEI V.A. Molodtsov School №285
For citation:
Shamaeva G. I. (2017). Teenagers’ engaging to sports as a psychological and pedagogical issue. Humanitarian, 43-45. https://doi.org/10.21661/r-116847

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 371

Abstract

The given article justifies the necessity to engage adolescent students to physical culture. Based upon the analysis of psychological and pedagogical literature, the author concludes that a traditional approach in physical culture classes, used in the majority of schools, is unattractive for teenagers. They are interested in other sports, which are popular among their age mates. The conclusion is that in the current situation it is necessary to review the content of physical education (taking into account dominant motivation of school students to physical culture and sports based on gender preferences).

References

  1. 1. Акулов А.М. Спортивные интересы подростков и возможность их реализации в условиях городского муниципалитета // Физическая культура: научно-методический журнал [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.sportedu.ru/press/fkvot/2005N2/p9–11.htm (дата обращения: 26.12.2016).
  2. 2. Голубятникова М.В. Как привлечь студентов к занятиям физической культурой // Science Time. – 2014. – №9. – С. 72–76.
  3. 3. Логутков С.П. Рефлексивная культура педагога как фактор мотивации учащихся к занятиям физической культурой // Психология и педагогика: современные методики и инновации, опыт практического применения. – Липецк, 2014. – С. 125–132.
  4. 4. Ревенко Е.М. Изменение критериев оценивания учащихся как условие повышения мотивации к урокам физической культуры // Образование и наука. – 2016. – №1 (30). – С. 118–132.
  5. 5. Уколов А.В. К вопросу о проблеме привлечения подростков старшего школьного возраста к занятиям физической культурой и спортом / А.В. Уколов, Т.Е. Жильцова // Молодой ученый. – 2014. – №1 (60). – С. 581–583.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.