Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности функционального базиса письма старших дошкольников с общим недоразвитием речи

Proceeding
XI International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Creative commons logo
Published in:
XI International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience, questions and future development»
Author:
Lapina V. I. 1
Scientific adviser:
Panasenko K. E.1
Work direction:
Специальное и коррекционное образование в ДОУ
Rating:
Article accesses:
3101
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Belgorod State National Research University"
For citation:
Lapina V. I. (2016). Особенности функционального базиса письма старших дошкольников с общим недоразвитием речи. Preschool education: experience, questions and future development, 71-74. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article reveals special features of development of the functional basis of the letter of the senior preschool children with General underdevelopment of speech. The analysis of psychological and pedagogical literature showed that the basis of the functional basis of the letter lay not only language but also non-speech background of the letter. Describes the results of the experimental study of the formation of the functional basis of the letter of the senior preschool children

References

  1. 1. Корнев А.Н. Нарушения чтения и письма у детей [Текст]: Учеб.-метод. пособие / А.Н. Корнев. – СПб.: Речь, 2003. – 336 с.
  2. 2. Лагутина А.В. Формирование функционального базиса чтения у детей 4-х лет с общим недоразвитием речи [Текст] / А.В. Лагутина // Дефектология. – 2006. – №6. – С. 48–59.
  3. 3. Мисаренко Г.Г. Типологические трудности овладения письменной речью [Текст] / Г.Г. Мисаренко // Логопед. – 2005. – №3. – С. 2–13.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.