Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Адаптация методов ТРИЗ к обучению детей дошкольного возраста

Proceeding
X International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
X International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 2
Author:
Rusina D. K. 1
Scientific adviser:
Zhuykova T. P.2
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
2064
Published in:
eLibrary.ru
1 МБДОУ «Д/С «Аленка»
2 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
For citation:
Rusina D. K. (2017). Адаптация методов ТРИЗ к обучению детей дошкольного возраста. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 2(1 (10)), 108-110. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются основные разработки по адаптации методов ТРИЗ в ДОУ. Приведен краткий обзор самых интересных методик.

References

  1. 1. Альтшуллер Г.С. Как стать гением: жизненная стратегия творческой личности / Г.С. Альтшуллер, И.М. Верткин. – Минск: Беларусь, 1994. – 479 с.
  2. 2. Сидорчук Т.А. Развитие творческого мышления, воображения и речи дошкольников / Т.А. Сидорчук, Н.Н. Хоменко. – Ульяновск: ИПКПРО, 2003. – 240 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.