Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Non-traditional techniques of drawing as a mean of creative imagination development of elder preschoolers

Research Article
DOI: 10.21661/r-117394
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Authors:
Polyashova N.V. 1 , Kvashnina A.Yu. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
4855
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
For citation:
Polyashova N. V., & Kvashnina A. Y. (2017). Non-traditional techniques of drawing as a mean of creative imagination development of elder preschoolers. Humanitarian, 38-40. https://doi.org/10.21661/r-117394

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 373.24

Abstract

This article is devoted to necessity of using non-traditional art techniques for the purpose of creative imagination development of elder preschoolers. The work also suggests some techniques of non-traditional drawing, their role in psychological development of children and the results of the program implementation, which is aimed to the creative imagination development of preschoolers through the creative drawing and a non-traditional drawing technique.

References

  1. 1. Баранова Е.В. От навыков к творчеству. Обучение детей 2–7 лет технике рисования [Текст]: Учебно-методическое пособие / Е.В. Баранова, А.М. Савельева – М.: Мозаика-Синтез, 2009. – 64 с.
  2. 2. Груздова И.В. Развитие творческих способностей дошкольника [Текст] / И.В. Груздова. – Ростов н /Д: Феникс, 2010. – 376 с.
  3. 3. Выготский Л.С. Предыстория письменной речи // Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии. – М.: МГУ, 1980. – С. 72–81.
  4. 4. Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. – М. Просвещение, 1967. – 96 с.
  5. 5. Комарова Т.С. Изобразительная деятельность в детском саду. – М.: Мозаика-Синтез, 2010. – 56 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.