Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Повышение качества электронного образования методами бенчмаркинга

Proceeding
XI International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Authors:
Antonova I. I. 1 , Magomedov S. G. 1 , Sumkin K. S. 1 , Kobysh A. N. 1
Work direction:
Проблемы повышения качества образования в современных условиях
Rating:
Article accesses:
1700
Published in:
eLibrary.ru
1 Moscow Technological University
For citation:
Antonova I. I., Magomedov S. G., Sumkin K. S., & Kobysh A. N. (2017). Повышение качества электронного образования методами бенчмаркинга. Modern education development: theory, techniques and practice, 38-41. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Авторами рассмотрена возможность применения бенчмаркинга как инструмента для повышения качества электронного обучения. В статье проведено сравнение существующих систем и подходов к оценке качества электронного обучения.

References

  1. 1. Гуннар З. Бенчмаркинг: Руководство для практиков / З. Гуннар, К. Штефан. – М.: КИА центр. – 20 с.
  2. 2. Малинов М.Б. Разработка методики мониторинга уровня развития электронного обучения и дистанционных образовательных технологий в вузах / М.Б. Малинов, С.П. Мочалов, В.С. Третьяков, Л.А. Ермакова, Л.Д. Павлова // Современные проблемы науки и образования. – 2013. – №5.
  3. 3. Williams Keith, Kear, Karen and Rosewell Jon. Quality Assessment for E-learning: a Benchmarking Approach – Heerlen, The Netherlands: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU), 2013. – 139 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.