Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Особенности педагогического общения

Proceeding
XI International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Creative commons logo
Published in:
XI International Scientific and Practical Conference «Pedagogical excellence and pedagogical technologies»
Author:
Ivleva T. V. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
3965
Published in:
eLibrary.ru
1 MBEI "Yelets GS №8"
For citation:
Ivleva T. V. (2017). Особенности педагогического общения. Pedagogical excellence and pedagogical technologies, 44-46. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to a problem of pedagogical communication which is one of the most difficult and many-sided phenomena in the field of education. The author calls a variety of reasons which prevent to perceive and estimate pupils correctly. In article a property, plant and equipment of pedagogical communication which in case of the correct use will help the teacher to avoid many difficulties are studied.

References

  1. 1. Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении: Кн. для учителя / В.А. Кан-Калик. – М.: Просвещение, 1987.
  2. 2. Леонтьев А.А. Педагогическое общение / А.А. Леонтьев; под ред. М.К. Кабардова. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.; Нальчик, 1996.
  3. 3. Педагогическое общение [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bestreferat.ru/referat-258586.html (дата обращения: 06.02.2017).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.