Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

English in India: history and prospects

Proceeding
DOI: 10.21661/r-118509
Open Access
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Authors:
Odinokaya M.A. 1 , Pyatnitsky A.N. 2
Work direction:
Лингвистические аспекты традиционных культур
Rating:
Article accesses:
3452
Published in:
eLibrary.ru
1 High School of Foreign Languages of Humanities Institute FSAEI of HE “Peter the Great Saint Petersburg Polytechnic University”
2 FSAEI of HE "St.Petersburg Polytechnic University named after Peter the Great"
For citation:
Odinokaya M. A., & Pyatnitsky A. N. (2017). English in India: history and prospects. Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects, 430-433. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-118509

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрены особенности использования и развития английского языка в Индии. Проанализированы исторические особенности, при которых английский язык распространялся в Индии, такие, как мультикультурность коренного населения, колониальное прошлое страны и восстание против британского правительства. Рассмотрены различные тенденции развития языка в настоящее время (хинглиш и индлиш) и их отличия от традиционного английского в синтаксисе, лексике, морфологии. В работе также описано влияние индийского английского на современный международный английский.

References

  1. 1. britishcouncil.org, 2015 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/will-we-all-be-speaking-hinglish-one-day
  2. 2. censusindia.gov.in, 2014 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.censusindia.gov.in/Census_Data_2001/Census_Data_Online/Language/gen_note.html
  3. 3. ethologue.com, 2015 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.ethnologue.com/statistics/size
  4. 4. James H. and Robert L. W. History of India – 1996. – P. 625–634.
  5. 5. Prakash Om. The Transformation from a Pre-Colonial to a Colonial Order: The Case of India. – 2007. – P. 5–9.
  6. 6. Kurchenkova E. English in India: history and actual problems. // The world of science, culture and education – 2012. – P. 388–391.
  7. 7. Ministry of Home Affairs. Notification No. 2/8/60-O.L. – 27 April, 1960. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://mha.nic.in/docs/BM_Intro(E).doc
  8. 8. pedsovet.su, 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pedsovet.su/publ/28–1-0–3968
  9. 9. Report of the Commissioner for linguistic minorities: 50th report (July 2012 to June 2013) Commissioner for Linguistic Minorities, Ministry of Minority Affairs, Government of India. – 2016. – P. 4.
  10. 10. Sankhyan A.R., Dewangan L.N., Chakraborty S., Kundu S., Prabha S., Chakravarty R., Badam G.L. New human fossils and associated findings from the Central Narmada Valley, India // Current Science. – 2012 – Vol. 103. – No. 12. – P. 1461–1468.
  11. 11. web.archive.org, 2011 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://web.archive.org/web/20110802071514/http://rajbhasha.nic.in/IIContent.aspx?t=enevents

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.