Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The podcasts system in the learning process of foreign languages of students in technical universities

Research Article
DOI: 10.21661/r-118711
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Odinokaya M.A. 1 , Nesvetova S.L. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4069
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 High School of Foreign Languages of Humanities Institute FSAEI of HE “Peter the Great Saint Petersburg Polytechnic University”
For citation:
Odinokaya M. A., & Nesvetova S. L. (2017). The podcasts system in the learning process of foreign languages of students in technical universities. Interactive science, 61-63. https://doi.org/10.21661/r-118711

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 378

Abstract

This paper reviews the main issues of using podcasts during teaching process of foreign languages in technical university to develop skills of speaking and listening. The article defines the concept of a podcast. It describes the main advantages of using this technology. The guidelines on the subject matter, content and grouping learning materials in podcasts are given in this article. The authors provide a scheme of working with podcasts during independent study of a foreign language.

References

  1. 1. Колесова Е.М. Развитие аудитивных умений студентов языкового вуза на материале аутентичных радиопередач. – 2014. – С. 167.
  2. 2. Министерство образования и науки Российской Федерации. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. 7 раздел «Требования к условиям реализации основных образовательных программ» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_101378
  3. 3. Савостьянова Ю.И. Интеграция системы языковых подкастов в учебный процесс / Ю.И. Савостьянова, Ю.Н.  Сичинава// Педагогические науки. – 2014. – №14. – С. 35–36.
  4. 4. Сысоев П.В. Блог-технология в обучении иностранному языку // Язык и культура. – 2014. – №4 (20). – С. 115–127.
  5. 5. Сысоев П.В. Направления и перспективы информатизации языкового образования // Высшее образование в России. – 2013. – №10. – С. 90–97.
  6. 6. Сысоев П.В. Подкасты в обучении иностранному языку // Язык и культура. – 2014. – №2 (26). – С. 189–201.
  7. 7. Kevin, Roose. What's Behind the Great Podcast Renaissance // The New York Magazine [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nymag.com/daily/intelligencer/2014/10/whats-behind-the-great-podcast-renaissance.html

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.