Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Оптимизация дидактических условий и характеристики эффективности образовательного пространства в высшей профессиональной школе

Proceeding
X International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
X International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Nabiev V.Sh. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1610
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "I.N. Ulyanov Ulyanovsk State Pedagogical University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article considers the approaches to solving the problem of identification of the results and educational achievements of university students. In the article there were set and analyzed some inner meanings of the terms “potential”, “educational space” and other in the context of the objectives of competence formation.

References

  1. 1. Набиев В.Ш. Актуализация дидактических основ компетентностного подхода / В.Ш. Набиев, М.А. Петухов // Высшее образование сегодня. – 2011. – №7. – С. 53–54.
  2. 2. Набиев В.Ш. Диагностика качественных изменений целостности образовательного процесса и оценка учебных достижений (на примере подготовки бакалавров по направлению 050100 – Педагогическое образование): Учеб.-метод. пособ. – Ульяновск: Вектор-С, 2015. – 96 с.
  3. 3. Набиев В.Ш. Курс педагогики в системе обучения бакалавров: по направлению подготовки 020400 – Биология: Учеб.-метод. пособ. – Ульяновск: УлГПУ, 2012. – 33 с.
  4. 4. Набиев В.Ш. Педагогика: теория обучения (бакалавриат педагогического образования): Учеб.-метод. пособ. – Ульяновск: Вектор-С, 2016. – 32 с.
  5. 5. Nabiev V. Sh. The problem of identification of educational achievements of bachelors: competence approach // European science review, «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna. – 2015. – №5–6. – Pp. 115–117.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.