The problem of dysgraphy in children of primary school age with speech disorders
Proceeding
DOI: 10.21661/r-119024
Open Access


- Published in:
- X International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
- Authors:
- Sidzhaeva Z.K. 1 , Gorbunova O. F. 2
- Work direction:
- Коррекционная педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 2623
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Institute of Continuous Pedagogical Education of FSFEI of HPE "Katanov State University of Khakassia"
2 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
2 FGBOU VO "Khakasskii gosudarstvennyi universitet im. N.F. Katanova"
- APA
For citation:
Sidzhaeva Z. K., & Gorbunova O. F. (2017). The problem of dysgraphy in children of primary school age with speech disorders. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 251-252. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-119024
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-119024
Abstract
В статье рассматривается проблема дисграфии, которая является наиболее распространенной формой речевой патологии у учащихся младших классов. В настоящее время актуальным является изучение этиологии дисграфии и её своевременная коррекция.
References
- 1. Волкова Л.С. Логопедия: Учебник для студентов дефектол. фак. пед. вузов / Под ред. Л.С. Волковой, С.Н. Шаховской. – М.: Владос, 1998. – 680 с.
- 2. Киселёва Н.Ю. Формирование операций контроля при коррекции дисграфии // Логопед. – 2008. – №7.
- 3. Логинова Е.А. Нарушения письма. Особенности их проявления и коррекции у младших школьников с задержкой психического развития: Учеб. пособ. / Под ред. Л.С. Волковой. – СПб.: Детство-пресс, 2004. – 208 с.
Comments(0)