Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Stylistic devices in comical proverbs

Research Article
DOI: 10.21661/r-119454
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Burmistrova L. V. 1
Work direction:
Филология
Rating:
Article accesses:
3839
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Astrakhan State University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 8

Abstract

The article analyses stylistic devices in Russian and English comical proverbs. The author shows their influence on the content of comical proverbs and reveals a comic effect in them.

References

  1. 1. Алефиренко Н.Ф. Фразеология и паремиология: Учебное пособие для бакалаврского уровня филологического образования / Н.Ф. Алефиренко, Н.Н. Семененко. – М.: Флинта: Наука, 2009. – 344 с.
  2. 2. Шекунова Н.С. О роли метафоры в пословицах английского языка // Universum: Филология и искусствоведение: электрон. научн. журн. – 2015. – №1 (15) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://7universum.com/ru/philology/archive/item/1874 (дата обращения: 16.03.2017).
  3. 3. Кунин А.В. Курс фразеологии современного английского языка: Учеб. для ин-тов и фак. иностр. яз. / А.В. Кунин. – 2-е изд., перераб. – М.: Высш. шк., Дубна: Изд. центр «Феникс», 1996. – 381 с.
  4. 4. Юдина И.Ю. Метафора в английской пословице: Дис. ... канд. филол. наук: 10.02.04 / И.Ю. Юдина. – М., 2012. – 148 с.
  5. 5. Dic.academic.ru [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://literary_terms.academic.ru/593 (дата обращения: 16.03.2017).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.