Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Anti-crisis program to minimize risks of psychological security of educational environment at the professional educational organization

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: development prospects»
Authors:
Denisova Yu.M. 1 , Biserinkina L. K. 1 , Leongardt O. R. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
3302
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Moscow State University of Psychology and Education"
For citation:
Denisova Y. M., Biserinkina L. K., & Leongardt O. R. (2017). Anti-crisis program to minimize risks of psychological security of educational environment at the professional educational organization. Relevant lines of scientific research: development prospects, 167-175. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 1

Abstract

The article presents anti-crisis program to minimize risks of psychological security of educational environment at the professional educational organization. The authors justify the relevance of this question for educational institution of the system of professional education. They also give the results of the study of assessing the psychological safety of the educational environment (I.A. Baeva’s questionnaire) on the example of a group of students according to the main diagnostic indicators (attitude toward the educational environment, the essential characteristics of the educational environment and their satisfaction and protection from psychological violence during interaction). The risks and threats to the safety of the educational environment have been identified. The authors have developed the plan on the minimization, which defines types of assistance, personal responsibility, time frame and evaluation criteria. The planned results of approbation of the anti-crisis program within the framework of the professional educational organization have been formulated.

References

  1. 1. Баева И.А. Концепция психологической безопасности образовательной среды. – М., 2007.
  2. 2. Баева И.А. Обеспечение психологической безопасности в образовательном учреждении: практическое руководство / И.А. Баева, Е.В. Бурмистрова, Е.Б. Лактионова, Н.Г. Рассоха. – СПб.: Речь, 2006. – 288 с.
  3. 3. Березина Т.Н. Воспитание добра. – М.: Спутник +, 2015. – 99 с.
  4. 4. Литвинова А.В. Специфика оценки студентами психологической безопасности образовательной среды: Материалы VI международной научно-практической конференции «Фундаментальная наука и технологии – перспективные разработки» (3–4 августа 2015 г.). – North Charleston, USA. – 2015. – С. 142–144.
  5. 5. Мириманова М.С. Системный подход к созданию и профилактике безопасности образовательной среды // ЕСУ Евразийский форум «Современные концепции научных исследований». – 2015. С. 137–140.
  6. 6. Психологическая безопасность, устойчивость, психотравма: Сборник научных статей по материалам Первого Международного форума (Санкт-Петербург, 5–7 июня 2006 г.) / Под общ. ред. И.А. Баевой, Ш. Ионеску, Л.А. Регуш. – СПб., 2006.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.