Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Воспитание экологической культуры младших школьников на уроках литературного чтения

Proceeding
IX International Research and Practice Conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research and Practice Conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Nalimova T. A. 1 , Bolbrukh A. O. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
2385
Published in:
eLibrary.ru
1 Novokuznetsk Institute (branch) of FSBEI of HPE "Kemerovo State University"
For citation:
Nalimova T. A., & Bolbrukh A. O. (2017). Воспитание экологической культуры младших школьников на уроках литературного чтения. Upbringing and education: theory, methods and practice, 216-218. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье представлен опыт привлечения младших школьников к чтению художественных книг, формирующих у современных детей основы экологической культуры. Авторы отмечают, что в процессе работы с литературными произведениями учащиеся осваивают основные нравственно-этические ценности взаимодействия с окружающим миром.

References

  1. 1. Бунтовская С. Экологически чистые сказки с берега Байкала. Кн. 2. – Иркутск: Репроцентр А1, 2012. – 48 с.
  2. 2. Стародумов В.П. Сказки озера Байкал. – СПб.: БХВ-Петербург, 2015. – 88 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.