Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The reasons for the discrepancy between the antonymic pairs in Chinese and Russian

Proceeding
DOI: 10.21661/r-130157
Open Access
V International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
V International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Authors:
Telpov R. E. 1 , Yan Zh. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
2764
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE “Pushkin State Russian Language Institute”
For citation:
Telpov R. E., & Yan Z. (2017). The reasons for the discrepancy between the antonymic pairs in Chinese and Russian. Science and education: future development, 206-209. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-130157

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются случаи несовпадения антонимических пар в китайском и русском языках. Слова, составляющие антонимические пары в русском языке, эквиваленты которых в китайском языке не составляют антонимических пар, классифицируются в зависимости от причин, препятствовавших формированию антонимов в китайском языке.

References

  1. 1. Львов М.Р. Словарь антонимов русского языка: Более 2 000 антоним. пар / Под ред. Л.А. Новикова. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Рус. яз., 1984. – 384 с.
  2. 2. 徐安崇 反义词应用词 Сюи Энчунь. Словарь антонимов китайского языка. – 2000. – 400 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.