Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Психолого-педагогические проблемы готовности ребенка к школьному обучению

Proceeding
IV Международная научно-практическая конференция «Современное образование в России и за рубежом: теория, методика и практика»
Creative commons logo
Published in:
IV Международная научно-практическая конференция «Современное образование в России и за рубежом: теория, методика и практика»
Author:
Mokrinskaia V. D. 1
Scientific adviser:
Sudakova M. V.1
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты образования
Rating:
Article accesses:
4752
Published in:
eLibrary.ru
1 Sotsial'no-pedagogicheskii institut FGBOU VO "Michurinskii gosudarstvennyi agrarnyi universitet"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article considers the problems of formation of psychological-pedagogical criteria that determine the readiness of the child to schooling. Analyzed the characteristics of each of the required criteria used in the process of preparing the child for schooling. Identified and justified the need for joint action of families and caregivers of kindergarten in the process of preparing the child for schooling. Based on interviews and their own teaching experience, the authors propose to allocate the

References

  1. 1. Общая психодиагностика / Под ред. Д.А. Бодалева, В.В. Столина. – М.: Изд-во МГУ, 1987. – 213 с.
  2. 2. Практикум по возрастной психологии / Под. ред. Л.А. Головей, Е.Ф. Рыбалко. – СПб., 2002. – 121 с.
  3. 3. Сластенин В.А. Психология и педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В.А. Сластенин, В.П. Каширин. – 8-е изд., стер. – М.: Академия, 2010. – 480 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.