Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Межличностные отношения в старшем дошкольном возрасте

Proceeding
VI Международная научно-практическая конференция «Воспитание и обучение: теория, методика и практика». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
VI Международная научно-практическая конференция «Воспитание и обучение: теория, методика и практика». Volume 1
Authors:
Zdanova L.G. 1 , Garaeva G. B. 2
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты воспитания и обучения
Rating:
Article accesses:
3868
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Samara State University of Social Sciences and Education"
2 МАДОУ Д/С №385
For citation:
Zhdanova L. G., & Garaeva G. B. (2016). Межличностные отношения в старшем дошкольном возрасте. Воспитание и обучение: теория, методика и практика, 1, 90-92. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

At preschool age often have difficulty in communicating with peers. They are expressed in the inability to maintain and develop interpersonal contacts, coordinate their actions in the normal course of business, as well as the inability to show empathy. It was carried out an empirical study aimed at studying interpersonal relationships in the older groups of kindergarten. The problems in interpersonal interaction at the senior preschool children.

References

  1. 1. Гончаренко Е.С. Развитие эмпатийного потенциала личности (на материале исследования детей 7–8 лет): Автореферат дис. … канд. псих. наук / Е.С. Гончаренко. – Краснодар: АГПИ, 2003. – 24 с.
  2. 2. Кузьмишина Т.Л. Исследование взаимосвязи детско-родительского взаимодействия и положения дошкольника в группе сверстников / Т.Л. Кузьмишина, А.Е. Новикова // Справочник педагога-психолога. Детский сад. – 2011. – №2 – С. 15–25.
  3. 3. Лисина М.И. Общение, личность и психика ребенка / Под ред. Рузской А.Г. – М.: Институт практической психологи; Воронеж: Модэк, 1997. – 384 с.
  4. 4. Смирнова Е.О. Развитие отношения к сверстнику в дошкольном возрасте / Е.О. Смирнова, В.Г. Утробина // Вопросы психологии. – 1996. – №3. – С. 5–14.
  5. 5. Смирнова Е.О. Межличностные отношения дошкольников: проблемы, диагностика, коррекция / Е.О. Смирнова, В.М. Холмогорова. – М.: Владос, 2005 – 158 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.