Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of student’s adaptation mechanisms to changing conditions of regional economy development

Research Article
DOI: 10.21661/r-18877
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Ivchenko T. P. 1 , Yuryeva E. G. 1 , Smirnova L. P. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4194
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 BPEI "Zuykova Commercial and Economic College"
For citation:
Ivchenko T. P., Yuryeva E. G., & Smirnova L. P. (2016). Formation of student’s adaptation mechanisms to changing conditions of regional economy development. Interactive science, 50-57. https://doi.org/10.21661/r-18877

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 377.5

Abstract

This article describes the activity of pedagogical personnel in order to create necessary conditions for making a competitive person, a student of college – a graduate. The authors emphasize attention using the example of such condition as the process of pedagogical assistance for successful adaptation of graduates to professional activity. This article is of interest to directors and pedagogical body of professional educational institutions. It also may be used by graduates, applicants who study the problems of socio-professional students’ adaptation deliberately.

References

  1. 1. Ивченко Т.П. Условия образования конкурентоспособного человека в колледже / Т.П. Ивченко, Е.Г. Юрьева // Современные проблемы развития образования и воспитания молодежи: Материалы I международной НПК (Москва, 1.12.2012)». – М.: Перро, 2012. – Ч. 2. – С. 176–179.
  2. 2. Ивченко Т.П. Позитивный опыт формирования вариативной части основных профессиональных образовательных программ СПО / Т.П. Ивченко, Е.Г. Юрьева // Профессиональное образование современной России: истории успеха / Авт.-сост. Е.Ю. Есенина, А.А. Факторович; под общей ред. профессора В.И. Блинова. – М.: Эко-Принт, 2013. – Вып. 1. – 46 с. – C. 36–37.
  3. 3. Ивченко Т.П. Закладывая нравственные основы личности / Т.П. Ивченко // Промышленность России: Федеральный журнал. – 2014. – №4. – С. 21.
  4. 4. Ивченко Т.П. Система измерения и оценки сформированности результатов профессионального образования в Торгово-экономическом колледже / Т.П. Ивченко, Е.Г. Юрьева // Оценка результатов освоения программ профессионального образования в контексте ФГОС: региональный опыт: Материалы XII Всероссийской НПК с международным участием (Омск, 25.04.2014). – Омск, изд-во ОмГПУ, 2014. – С. 93–97.
  5. 5. Ивченко Т.П. Опыт взаимодействия торгово-экономического колледжа с компаниями-работодателями / Т.П. Ивченко, Е.Г. Юрьева, В.Ю. Загребнев // Практическое обучение как основа профессиональной подготовки специалиста для развивающейся экономики региона: Материалы межрегиональной конференции с международным участием. – Омск, 2015. – С. 66–70.
  6. 6. Юшко И.А. Учебное портфолио как форма оценивания результатов освоения программы дисциплины «Физическая культура» в СПО / И.А. Юшко, Ю.А. Мельникова / Оценка результатов освоения программ профессионального образования в контексте ФГОС: региональный опыт: Материалы XII Всероссийской НПК с международным участием (Омск, 25.04.2014). – Омск: Изд-во ОмГПУ, 2014. – С. 210–213.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.