Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Описание результатов анкетирования учащихся 6-х классов

Proceeding
VI Международная научно-практическая конференция «Педагогика и психология: актуальные вопросы теории и практики»
Creative commons logo
Published in:
VI Международная научно-практическая конференция «Педагогика и психология: актуальные вопросы теории и практики»
Author:
Filipchik I. S. 1
Work direction:
Теория и методика общего образования
Rating:
Article accesses:
5758
Published in:
eLibrary.ru
1 UO "Minskii gosudarstvennyi lingvisticheskii universitet"
For citation:
Filipchik I. S. (2016). Описание результатов анкетирования учащихся 6-х классов. Педагогика и психология: актуальные вопросы теории и практики, 70-73. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article is devoted to the teaching of foreign language vocabulary in the context of the communicative approach to language teaching. The author made the analysis of the questionnaire filled by 6th grade students of general secondary education institution. The aim of the article is to identify some of the features of teaching foreign vocabulary, as well as to provide an analysis of ways to create conditions for improving speech skills of students.

References

  1. 1. Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е.И. Пассов. – М.: Русский язык, 1989. – 276 с.
  2. 2. Пассов Е.И. Формирование лексических навыков: Учеб. пособие / Е.И. Пассов. – М.: НОУ «Интерлингва»; Воронеж, 2002. – 40 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.