Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Рекламные стратегии образовательного дискурса

Proceeding
IX Международная студенческая научно-практическая конференция «Студенческая наука XXI века». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
IX Международная студенческая научно-практическая конференция «Студенческая наука XXI века». Volume 2
Author:
Marchenkov A. A. 1
Work direction:
Филологические науки
Rating:
Article accesses:
3242
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University"
For citation:
Marchenkov A. A. (2016). Рекламные стратегии образовательного дискурса. Студенческая наука XXI века, 2(2 (9)), 45-50. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In this article the advertising strategies research is proposed based on the websites of Faculty of Languages and Literatures of LMU Munich and Faculty of Modern and Medieval Languages of the University of Cambridge. Analysis of the data revealed the advertising strategies used within the educational discourse in order to attract prospective students.

References

  1. 1. Иссерс О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. – Омск: Изд-во ОмГУ, 1999. – С. 54.
  2. 2. Карасик В.И. О типах дискурса // Языковая личность: институциональный и персональный дискурс: Сб. науч. тр. – Волгоград, 2000. – С. 5– 20.
  3. 3. Лазарева Э.А. Рекламный дискурс: стратегии и тактики // Лингвистика: Бюллетень Уральского лингвистического общества. Т. 9. – Екатеринбург, 2003. – С. 82–121.
  4. 4. Манаенко Г.Н. Дискурс в его отношении к речи, тексту и языку // Язык. Текст. Дискурс: межвуз. сб. науч. тр. Вып. 1. – Ставрополь, 2003. – С. 26–40.
  5. 5. Пирогова Ю.К. Стратегии коммуникативного воздействия и их отражение в рекламном тексте // Текст. Интертекст. Культура: Сб. докл. междунар. науч. конф. (Москва, 4–7 апр. 2001 г.). – М.: Азбуковник, 2001. – С. 47–58.
  6. 6. Тюрина С.Ю. О понятиях рекламный дискурс и рекламный текст // «Вестник ИГЭУ» Вып. 1. – Иваново, 2009. – С. 3.
  7. 7. Шабаев С.Ф. К вопросу о дискурсе в образовательной среде / С.Ф. Шабаев, Э.А. Гашимов // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2010. – №2 (6).  – C. 193–195.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.