Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The principles of foreign language learning as a leading factor of a learning process

Research Article
DOI: 10.21661/r-350959
Open Access
Monthly international academic journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international academic journal «Interactive science»
Authors:
Getmanskaya M.K. 1 , Bagramova N.V. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
5163
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Herzen State Pedagogical University of Russia
2 FSBEI of HE "Saint Petersburg State University"
For citation:
Getmanskaya M. K., & Bagramova N. V. (2017). The principles of foreign language learning as a leading factor of a learning process. Interactive science, 24-28. https://doi.org/10.21661/r-350959

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37.02

Abstract

The article is devoted to one of the most important components of learning process – learning principles. Learning principles is a set of rules that allows to make an educational process more efficient. The article covers some traditional and modern classifications of principles. The analysis of modern principles of teaching foreign languages has been done here. A number of social contradictions relevant to the modern educational process are mentioned (for example, the increasing amount of digestible information and a limited number of hours allocated for acquisition). The article is addressed to students of linguistic universities and faculties of foreign languages, graduate students, methodologists, teachers of foreign languages, specialists in the field of linguistics, and anyone interested in problems of teaching foreign languages.

References

  1. 1. Бабанский Ю.К. Педагогика [Текст]. – М., 1983.
  2. 2. Валицкая А.П. Метаметодический подход: конфликт интерпретаций [Текст] // Метаметодика как перспективное направление развития частных методик: Материалы 2-й Всероссийской научно-практической конференции (г. Санкт-Петербург, 1–2 декабря 2004 г.). – СПб., 2005.
  3. 3. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам [Текст]. – М.: АРКТИ-Глосса, 2000.
  4. 4. Загвязинский В.И. Педагогическое предвидение [Текст]. – М., 1987.
  5. 5. Капитонова Т.И. Методика обучения русскому языку как иностранному на этапе педвузовской подготовки [Текст] / Т.И. Капитонова, Л.В. Московкин. – СПб., 2006.
  6. 6. Миньяр-Белоручев Р.К. О принципах обучения иностранным языкам [Текст] // ИЯШ. – 2001. – №6.
  7. 7. Московкин Л.В. Теоретические основы выбора оптимального метода обучения (русский язык как иностранный, начальный этап) [Текст]. – СПб., 1999.
  8. 8. Попков В.А. Теория и практика высшего профессионального образования [Текст] / В.А. Попков, А.В.  Коржуев. – М.: Изд-во МГУ им. М.В. Ломоносова, 2004.
  9. 9. Сластенин В.А. Педагогика: Учеб. пособие для студентов педагогических учеб. заведений [Текст] / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н.  Шиянов. – М.: Школьная пресса, 2004.
  10. 10. Хуторский А.Д. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования [Текст] // Народное образование. – 2003. – №2.
  11. 11. Шадриков В.Д. Философия образования и образовательные политики [Текст] – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов – Логос, 1993.
  12. 12. Щукин А.Н. Методика преподавания русского языка как иностранного для зарубежных филологов-русистов [Текст]. – М., 1990.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.