Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Актуальность исследования эмоционального интеллекта

Proceeding
VII International Scientific and Practical Conference «Innovative trends of educational system development»
Creative commons logo
Published in:
VII International Scientific and Practical Conference «Innovative trends of educational system development»
Author:
Ostanina A. M. 1
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты образования
Rating:
Article accesses:
4065
Published in:
eLibrary.ru
1 SBEI of HE "Stavropol State Pedagogical Institute"
For citation:
Ostanina A. M. (2017). Актуальность исследования эмоционального интеллекта. Innovative trends of educational system development, 106-107. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье проводится краткий анализ предпосылок исследования конструкта эмоционального интеллекта в зарубежной и отечественной психологии. Автором детально рассмотрено понятие «эмоциональный интеллект».

References

  1. 1. Андреева И.Н. Об истории развития понятия «эмоциональный интеллект» / И.Н. Андреева // Вопросы психологии. – 2008. – №5. – С. 83–95.
  2. 2. Люсин Д.В. Современные представления об эмоциональном интеллекте// Социальный интеллект: Теория, измерение, исследования / Под ред Д.В. Люсина, Д.В. Ушакова. – М.: Институт психологии РАН, 2004. – С. 29–36.
  3. 3. Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.