Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The technology for teaching project activity under the conditions of supplementary education establishments

Research Article
DOI: 10.21661/r-463206
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Serova T.I. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2450
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Children's Activity Center №16 “Ognivo”
For citation:
Serova T. I. (2017). The technology for teaching project activity under the conditions of supplementary education establishments. Humanitarian, 18-19. https://doi.org/10.21661/r-463206

  • Metadata
  • Full text
  • Reviewing
  • Metrics
UDC 37

Abstract

The article is devoted to the disclosure of teaching technologies for the implementation of project activities in the process of teaching students attending education supplementary courses.

References

  1. 1. Арефьева С.М. Парадигма учебно-воспитательного процесса в образе высшей школы с художественной профильной подготовкой: Сб. по мат-лам всероссийской конференции. – Барнаул, 2006. – С. 208–210.
  2. 2. Артюгина Т.Ю. Современные образовательные технологии: изучаем и применяем: Учеб.-метод. пособие / Т.Ю. Артюгина. – Архангельск: АО ИППК РО, 2009. – 58 с.
  3. 3. Дизайнерское образование. История. Теория. Практика / Под общей ред. В.Р. Аронова, В.Ф. Сидоренко. – М.: МГТУ им. А.Н. Косыгина, 2007.
  4. 4. Краснобардина А.Г. Дизайн как способ организации предметно-пространственной среды в культуре XX века: Дис. культурологии. – Нижневартовск, 2004.
  5. 5. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под. ред. Е.С. Полат. – М., 2000.
  6. 6. Организация социально значимой деятельности в учреждениях дополнительного образования: социально-образовательные проекты. Из опыта работы \ авт.-сост. Т.Н. Ковязина, Н.Е. Галицына. – Волгоград: Учитель, 2010.
  7. 7. Петунин О.В. Метапредметные умения школьников / О.В. Петунин // Народное образование. – 2012. – №7. – С. 164 – 169.
  8. 8. Управление инновациями в образовательном учреждении: образовательные практико-ориентированные технологии / авт.-сост. М.В. Русинова. – Волгоград: Учитель, 2011.
  9. 9. Фришман И.И. Педагогу дополнительного образования об организации общественной активности детей и молодёжи. – М.: УЦ Перспектива, 2009.
  10. 10. Шацкий Т.С. Педагогические сочинения: в 4 т. / Под ред. И.А. Каирова [и др.]; Акад. пед. наук РСФСР. – М.: Просвещение, 1962–1965.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.