Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Место конкуренции и конфликта в современном спорте

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Gonashvili A. S. 1
Work direction:
Организация социально-культурной деятельности
Rating:
Article accesses:
1846
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Saint Petersburg State University"
For citation:
Gonashvili A. S. (2017). Место конкуренции и конфликта в современном спорте. Pedagogy and psychology: development prospects, 124-125. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной работе говорится о трансформации конкуренции в условиях безоговорочного стремления за победой в форму конфликта. Автор в своей работе делает акцент на том, что без честной конкуренции, реализующейся в рамках Fair Play, современный спорт утрачивает свое первостепенное значение.

References

  1. 1. Nelson K. Competition, Cooperation, and Fair Play / K. Nelson, C. Cody // International Review for the Sociology of Sport. – 1972. – P. 97–104.
  2. 2. Loy John The nature of sport: a definitional effort. Quest 10:1–15. – 1968.
  3. 3. Ulrich C. The Social Matrix of Physical Education, Prentice Hall, New Jersey, 1968.
  4. 4. Пшенко К.А. К вопросу о роли спорта как фактора мира и конфликта / К.А. Пшенко, А.С. Гонашвили // Грани науки. – ФГАОУ ВО КФУ, 2017. – Т. 5. – №1. – С. 10–13.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.