Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Интегрированные формы работы по приобщению детей 6–7 лет к чтению художественной литературы

Proceeding
II International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience and future development»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Preschool education: experience and future development»
Author:
Artamonova M. V. 1
Work direction:
Современные подходы в дошкольном образовании и подготовка кадров
Rating:
Article accesses:
1731
Published in:
eLibrary.ru
1 ANO DO "Planeta detstva "Lada"
For citation:
Artamonova M. V. (2017). Интегрированные формы работы по приобщению детей 6–7 лет к чтению художественной литературы. Preschool education: experience and future development, 13-17. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract in the article are integrated in the initiation of children 6 – 7 years to the reading of literature The article focuses on the integration of educational areas, as a form of familiarizing of preschool children to reading fiction. The author describes the types of integrated forms of interaction between teacher and children.

References

  1. 1. Безрукова В.С. Интеграционные процессы в теории и практике: монография [Текст] / В.С. Безрукова. – Екатеринбург, 2010. – 231 с.
  2. 2. Васюкова Н. Интеграция содержания образования через планирование педагогической деятельности [Текст] / Н. Васюкова, О. Чехонина // Детский сад от А до Я. – 2004. – №6.
  3. 3. Дыбина О.В. Способы интеграции образовательных областей в педагогическом процессе дошкольных учреждений [Текст]: Учебно-методическое пособие / О.В. Дыбина, С.Е. Анфисова, О.П. Болотникова, О.А. Еник, А.Ю. Кузина, Л.А. Пенькова, Е.А. Сидякина, В.В. Щетинина; под ред. О.В. Дыбиной. – М.: Мозаика-Синтез, 2012. – 123 с.
  4. 4. Дыбина О.В. Интегрированные формы взаимодействия педагога и детей [Текст] / О.А. Дыбина, В.В. Щетинина, О.А. Еник, С.Е.Анфисова // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. – 2014. – №1.
  5. 5. Дыбина О.В. Образовательная среда и организация самостоятельной деятельности детей старшего дошкольного возраста [Текст] / О.В. Дыбина, О.А. Еник, Л.А. Пенькова. – М.: Центр педагогического образования, 2008. – 282 с.
  6. 6. Дыбина О.В. Предметно-развивающая среда интегрированной деятельности детей дошкольного возраста: понятие, принципы, компоненты [Текст] / О.В. Дыбина, О.П. Болотникова, А.Ю. Кузина, Е.А. Сидякина // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. – 2014. – №1.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.