Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Словообразовательные словари на уроках русского языка в начальных классах

Proceeding
II International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
II International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Merezhko E. G. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1605
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "N.G. Chernyshevsky Saratov State Research Institute"
For citation:
Merezhko E. G. (2017). Словообразовательные словари на уроках русского языка в начальных классах. Pedagogical experience: from theory to practice, 74-76. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются некоторые приемы формирования лексикографической компетенции младших школьников на материале словообразовательных словарей. Приведены примеры упражнений, направленных на развитие умений ориентироваться в словаре и использовать его в качестве справочного пособия.

References

  1. 1. Сдобнова А.П. Учусь правильно образовывать слова: словообразовательный словарик: пособие для учащихся начальной школы [Текст] / А.П. Сдобнова, И.В. Курочкина; под ред. О.Б. Сиротининой. – М.: Дрофа, 2005. – 144 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.