Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Применение генетического алгоритма для имитации искусственного интеллекта в игре

Proceeding
II International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Authors:
Karaev A. D. 1 , Karaeva D. A. 1
Work direction:
Технические науки
Rating:
Article accesses:
3033
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HPE "Moscow physicotechnical institute (state university)"
For citation:
Karaev A. D., & Karaeva D. A. (2017). Применение генетического алгоритма для имитации искусственного интеллекта в игре. Students' science: current realities, 53-60. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрен пример использования нейронной сети для создания интеллектуального бота для игры 2048. Использована модифицированная версия генетического алгоритма, подобраны оптимальные параметры для достижения высоких результатов. Показано, что написанная программа может достигать лучших результатов, нежели среднестатистический игрок.

References

  1. 1. Buckland M., Ai Techniques for Game Programmers. – Boston: Premier Press, 2002.
  2. 2. Goldberg, David (2002). The Design of Innovation: Lessons from and for Competent Genetic Algorithms. Norwell, MA: Kluwer Academic Publishers.
  3. 3. Rumelhart, David E.; Hinton, Geoffrey E.; Williams, Ronald J. (8 October 1986). «Learning representations by back-propagating errors». Nature. 323 (6088): 533–536.
  4. 4. Schmitt, Lothar M (2004), Theory of Genetic Algorithms II: models for genetic operators over the string-tensor representation of populations and convergence to global optima for arbitrary fitness function under scaling, Theoretical Computer Science 310: 181–231
  5. 5. Генетический алгоритм // Wikipedia URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Генетический_алгоритм (дата обращения: 25.08.2017).
  6. 6. Рутковская Д., Пилиньский М., Рутковский Л. Нейронные сети, генетические алгоритмы и нечеткие системы- 2-е изд. – М: Горячая линия-Телеком, 2008. – С. 452.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.